יום שבת, 20 באוגוסט 2011

הפוסט המובטח - או איך אני מאחסנת את הלקים שלי?

לפני בערך שבועיים העלתי שאלה בפורום "לקים ועיצוב הציפורניים" בתפוז שעיקרה הוא מהי הדרך הנוחה ביותר לאחסן את הלקים?
השרשור העלה הרבה אפשרויות החל מעל מדף וכלה בתוך הארון, בתוך קופסת נעלים ישנה או בתוך קופסה ייעודית (פלסטיק או קרטון) כל אחת עם דרך האיחסון שנוחה לה.


אני עד לפני שבוע וקצת איחסנתי את הלקים בתוך 2 קופסות נעלים (לפני כן היו מחוץ לקופסה על מדף, אך הוכנסו לקופסה מפאת אבק שהצטבר עליהם) אבל החלטתי שתם עידן קופסת הנעלים ובא לי שהלקים יהיו מסודרים בצורה טובה יותר!


סיור בבלוגים שונים (וגם פה) ובקטלוג של איקאה העלה 2 אופציות:
1) שידת מגירות בשם HELMER
2) שידת מגירות בשם ALEX אשר לה קיימות 2 וריאציות: אחד רחב ואחד צר.


החלטתי שאין מנוס וסחבתי את החבר שלי לסיבוב באיקאה:-)
השידה הראשונה, למרות היותה אטרקטיבית מבחינת המחיר (225 ש"ח) היא עשויה מפלדה והיה ניראה לי שתחזיק פחות מעמד. מעבר לכך היה ממש לא נוח לפתוח את המגירות - לכן היא נפסלה.
עמדתי מול שתי ה- ALEXים והתלבטתי ארוכות איזו לקחת ואם בכלל, בסופו של דבר החלטתי לקחת את הגירסה הצרה (כי היא ניראה לי כזו שתיכנס בדיוק במרווח שנשאר לי בחדר ליד שולחן הכתיבה.
אמנם המחיר של השידה לא היה זול במיוחד (375 ש"ח) אך היא ניראתה לי שימושית ליותר מרק ללקים לכן החלטתי שהסכום משתלם.


מרוב עומס משמרות רק שבוע אחרי שנקנתה היה לי זמן להרכיב אותה.
ביחד עם אחותי הקטנה יצאנו למטלה - הרכבת השידה ללקים! לקח לנו בערך שלוש שעות  (כולל הסידור אח"כ) אבל נהנו מכל רגע!
מצטערת על איכות התמונות, לא היה לי כוח לצלם במצלמה הרגילה (הרכבנו את הארונית אחרי משמרת של 12 שעות שלי) אז התמונות הן מהאייפון:
אחותי מהדקת את חלקי השידה

עוד חיזוקים
ככה השידה ניראת לאחר שכל החלקים מהודקים וצמודים אחד לשני, לפני שהמגירות בפנים.

הרכבת המגירות עצמן זה היה החלק הקשה ביותר, כפי שהפרצוף של אחותי מעיד.
ככה השידה ניראת לבסוף:-)

מגירת הלקים שלי:-)

השידה, כמו שרואים בתמונות, מורכבת משני גבהים של מגירות, כאשר הלקים נכנסים הגובה הנמוך יותר. כמו שאתן רואות גם OPI ו- China Galze שהם גבוהים יחסית מתאימים למגירה בגובה בנמוך יותר.
במגירת הלקים שלי יש עוד מלא מקום פנוי למרות שיש בפנים עכשיו כ- 40 לקים!


מתחת למגירת הלקים שמתי צמר גפן (שני סוגי הבלונס שאני אוהבת), מקלוני אוזניים ואריזת חיסכון של טישו לתיק. בנוסף במגירה הזו יש גם 2 פודרות סטודיו פיקס של מאק שאני משתמשת בהן ביום היום ומברשת קבוקי להנחה של הפודרות. גם במגירה הזו יש עוד הרבה מקום!


נעבור למגירות הגבוהות יותר:
בתחתונה ביותר יש לי את הקופסה של המצלמה שלי וכבלים למיניהם - לא משהו מעניין במיוחד.
במגירה מעליה יש בינתיים רק פצפצים לאריזה של הלקים שאני מוכרת ומעטפות למשלוח.
במגירה שנותרה יש רצועות שעווה של ויט (בעקבות המלצה של דנרה) ומכונה של Braun.


ראוי לציין כי כמו המגירה של הלקים גם בשאר המגירות יש עוד מלא מקום לאחסון ואני מתכננת אכן לאכלס את המגירות בקרוב בעוד מוצרי איפור (לא חדשים, קניתי יותר מידי בתקופה האחרונה) זאת בכדי להגן על המוצרים מאבק שלצערי יש הרבה ממנו בבית שלי.


בקיצור - ממליצה למי שצריכה פתרון אחסון לבקר באיקאה, אפשר למצוא שם הרבה מוצרי איחסון במחירים לא בהכרח יקרים ומעבר לכך מאוד נחמד לטייל שם ולברוח ממזג האוויר הנוראי הזה.


שתהיה המשך שבת נעימה והלוואי שתהיה רגועה יותר מאיך שהתחילה!

22 תגובות:

  1. תתחדשי!המון אוהבות איפור/לקים משתמשות במגירה כזאת. לי חבל שאין אותה בעוד גוונים (שחור או חום לדוגמה).

    השבמחק
  2. תודה! לגבי הצבעים: נכון, בגרסה הצרה היא קיימת רק בלבן, אבל בגרסה הרחבה יותר היא קיימת גם בשחור- אולי תתאים לך הגרסה הרחבה?

    השבמחק
  3. מגניב!! אהבתי! נראה מדליק לגמרי.
    הדבר היחיד שלא הבנתי איך לקח לכן 3 שעות להרכיב את הארונית :D פעם הבא תזמינו אותי, חצי שעה גג ואנחנו כבר נשב על קפה קר :P

    ואגב, אצלך יש אולי המון אבק, אצלי אין מקום ל*כלום* אז אני נאלצת להתמודד עם מעט אבק אבל ברור שלא מסוגלת להעלות על דעתי ארונית שתשב איפשהו פה בבית חחח כל ריהוט שאני יכולה אני מעיפה מכאן

    השבמחק
  4. מיטל: שלוש שעות כולל לסדר בפנים ואת החדר אח"כ (הייתי צריכה להזיז כמה דברים כדי שזה יכנס כמו שצריך ולנקות אבק שהיה מאחורי הדברים הזזתי. מעבר לזה היה ממש קשה להכניס בורג כלשהו בשביל המגירה, רק זה לקח לנו איזו שעה לכל המגירות (נבע כנראה מהעצלות שלי להביא פטיש).
    בטוחה שאת יכולה למצוא מקום לארונית כזו, היא לא תופסת הרבה מקום בכלל.

    השבמחק
  5. עכשיו ה 3 שעות האלה נשמעות מנוצלות טוב :P חשבתי שרק ההרכבה לקחה לכן 3 שעות חחחח

    ואני מבטיחה לך ש*לא* היית מוצאת מקום לארונית הקטנה הזאת אצלי בבית :) אני יודעת שזה נשמע לא סביר, אבל רק אחרי שהסכמתי להוציא לא מעט דברים החוצה שהכנסתי כי טכנית היה מקום הגעתי למצב שהבית נראה כמו דירת מגורים ולא אוסף ארונות וארוניות שאמנם נחמד לאחסן בהם אבל לא פרקטי לחלוטין לגור איתן בדירה עוד יותר מיניאטורית..

    אני מאמינה שכל מה שצריך נשאר, וכל מה שלא צריך נזרק/יוצא/מוצא בית אחר.

    השבמחק
  6. @Meital

    מסכימה עם האמירה שכל מה שצריך נשאר- הרי זו הסיבה שמכרתי הרבה מהלקים שלי לאחרונה וייתכן שיתווספו להם עוד כמה בקרוב.

    השבמחק
  7. נכון :)
    רק שבמקרה הנדון, הכוונה שלי היתה בעיקר לריהוט
    העפתי הרבה מאוד רהיטים מיותרים, ביניהם התנור.. אם "יבער בעצמותי" תנור, אקנה טוסטר אובן שהוא גם תנור קטן. לא רוצה יותר "רהיט תנור", אני אופה / מכינה משהו לתנור בערך פעם-פעמיים בשנה. ואם ככה, אני בכיף יכולה לקפוץ להורים בשביל זה. מה גם שלרוב ההכנה תהיה בשביל איזשהו אירוע משפחתי. וככלל אני מעדיפה לעזור לאמא שלי להכין ולארגן את הבית מאשר להכין משהו בעצמי גם אם אני די טובה בזה כשאני כבר מחליטה לטרוח :P

    היתה לי פה ויטרינה שהיו בה כל מיני פסולונים של סוסים ודנים. בשביל מה אני צריכה בגיל 29 ויטרינה?? מיד העפתי אותה יחד עם ארונית קטנה שהיתה חלק מסט. 2 חלקים של הסט השארתי ואת הויטרינה עם החלק הקטן העפתי. פשוט מיותר!! הפסולים עברו לאחר כבוד לארונית הספרים שלי. שאותה אני פשוט לא מצליחה לאגור את הכוחות הנפשיים בשביל להעביר להורים. מה גם שהחלטתי ש"עזבתי את הבית" ולכןמשתדלת לא להעביר אליהם דברים "למשמרת".

    כרגע יש רק ארונית אחת שאני מחפשת. אבל אני סבלנית. היא תחליף ארונית אחרת (כמובן) שאותה הבאתי "בנתיים" כי לא מצאתי משהו אחר.

    אצלי בבית הכל הכל מחושב. אין משהו אחד שנכנס שאני לא שוקלת וחושבת על המיקום המדויק שלו.

    ואני *מאוד* אוהבת את איקאה, אם החבר מתנגד מתישהו לנסוע לשם, תקראי לי אני מיד באה! :)

    השבמחק
  8. @Meital
    לחשוב זה טוב:-P

    למזלי החבר ואני מאוד מתאימים בהרבה בחינות, הוא שמח לבוא לאיקאה:-) אבל בכיף אפשר ללכת עוד פעם... חבל רק שהסניף היחידי עכשיו הוא בראשון.

    אגב, שמעתי שאמורה להגיע לארץ עוד רשת בסגנון הזה שתהיה עם מחירים טובים יותר אפילו!

    השבמחק
  9. טוב, אז אם לא יהיה לו זמן, אני עדיין כאן :P
    ולגמרי באסה שיש רק את ראשון! לקחו לי את סניף הבית!
    הייתי יוצאת מהעבודה, קופצת לאיקאה ואחרי זה נוסעת הביתה. כ"כ נוח!! עכשיו זה נסיעה לראשון שזה רק העיר שאני היא שונאת כאן בארץ!!
    אני מתביישת לומר שיש מצב שאני שונאת את ראשון יותר מאת תל אביב..

    הרשת שצריכה להפתח היא KIKA יושבת באזור התעשיה החדש של נתניה ברחוב הגביש (ההמשך של הרחוב הראשי - גיבורי ישראל) במבנה שסמוך למבנים של סלקום (אם את יודעת איפה הם..) המבנה עצמו כבר קיים ועומד, השלט כבר נמצא. אבל לא יודעת מתי יפתחו.. אני עוקבת אחרי עניין.. וכמובן אעדכן בהקדם ;)

    השבמחק
  10. ממתינה גם כן לעדכון של עצמי ;)

    השבמחק
  11. פתרון נהדר הארונית הזו יש לי גם משהו דומה.
    אני הכי מתרשמת מזה שבנית את זה בעצמך. אין מצב שאני הייתי עושה את זה...
    ותגידי לאחותך שיש לה יופי של שיזוף!

    השבמחק
  12. דנרה אם את צריכה עזרה בהרכבת רהיטים בבית את מוזמנת לפנות אלי, אחת האהבות הגדולות שלי :)
    חבל שאין לי תקציב ובכלל מקום לרכוש רהיטים ובכמויות חחחח

    השבמחק
  13. @danra
    דנרה- הכי כיף לבנות בעצמי! השבעתי את חבר שלי שהוא לא נוגע בזה ונותן לי להרכיב לבד, זה היה זמן הריפוי בעיסוק שלי:-P
    ולגבי השיזוף של אחותי- כן הוא באמת אחלה, היא מהמשתזפים בניגוד אלי:-) פעם עוד היינו דומות עכשיו עם ההבדלים בצבעים אנחנו בקושי דומות... רק בצבע העיניים:-P

    השבמחק
  14. @Meital

    יום יבוא מיטל ויהיה תקציב ומקום:-)

    השבמחק
  15. תתחדשי :)
    איזה קטע! זאת ב-ד-י-ו-ק השידה שיש לי! אני ממש אוהבת אותה. העיצוב שלה ממש יפה והיא ממש נוחה לי.
    בהתחלה רציתי את הגרסה הרחבה, אבל היא קצת מפלצתית ולא היה לי איפה לשים אותה. בסוף הלכתי על זאת, ואבא שלי הרכיב לי עליה גלגלים כתוספת [לא משהו מסובך- קונים גלגלים בנפרד ופשוט מחברים מלמטה] ואז היא גם זזה.
    זה פיתרון מצוין לדעתי :)

    אגב, את מוזמנת להוסיף את הקישור הזה לשרשור המקורי- הכנסתי אותו אז לטאגליינס, זה מידע שיכול להיות שימושי

    השבמחק
  16. איזה פתרון נהדר! יש לך קישור לדגם הספייציפי הזה?

    השבמחק
  17. @אלטר אגו
    אני אוסיף לקישור המקורי:-)

    גלגלים זה בעייתי הוסיף אצלי כי זה נמצא מתחת לשולחן ויש בדיוק סנטימטר וחצי בין השולחן לשידה ככה שזה לא ממש מתאים, אבל אולי במיקום אחר גלגלים יהיו מצויינים לזה!
    העיצוב באמת נוח ונכנס הרבה בפנים כמו שכתבתי בפוסט עצמו.
    אני גם חשבתי לקנות בהתחלה את הגדולה אבל אין לי כ"כ הרבה דברים לשים בפנים או מקום, בדיוק כמו אצלך- ולכן הקטנה מעולה מבחינתי!

    השבמחק
  18. @Shiri Ben Tovim
    חיפשתי באתר של איקאה ישראל ולא מצאתי, אבל הנה באיקאה הבריטית: http://www.ikea.com/gb/en/catalog/products/10192824

    במקרה שמתי לב אבל שהדגם מופיע בפרסומת שרצה באתר של איקאה הישראלי - כמוצר "חזרה לבית ספר", הוא נקרא vika alex

    השבמחק
  19. תתחדשי, גאה בך על הסבלנות. גם אני רוצה שידה ללקים, לא נראה לי שאגיע עד איקאה,אבל זה בתכנון. לבן שלי יקח שעה גג להרכיב, לשותפי היקר יקח פחות אבל תמיד עם מקדחה וכמה ברגים "חסרים" - חובב של איקאה הוא לא.

    מן הסתפ עכשיו יש לך עודף מוטיבציה לקנות לקים?

    השבמחק
  20. @Efrat
    מוטיבציה תמיד קיימת ללקים חדשים הבעיה היא שהם לא נשארים על הציפורניים יותר מיום:-\
    לגבי איקאה- לא חייבים גגון, אנחנו שמנו במושב האחורני וזה נכנס מעולה!
    ולהרכיב - הכי כיף לבד!

    השבמחק
  21. מורן לא הבנתי מה הקשר לגגון? אמרתי שבעלי אנטי איקאה בפעם היחידה שהלכנו לשם בתכנון לראות הכמעקתה ולקנות לילדים רהיטים, הוא עשה אחרוה פנה, נסע לכיכר המדינה, שתינו אכלנו וחזרנו הביתה עייפים וללא רהיטים. אני רניתי שם שידת טלויזיה בפרוטות וכהוא הרכיב לי אותה בזריזות רבה, הוא קדח עוד חורים החליף ברגים ו"הוכיח" צדקתו שאיקא זה לא ותמיד חסר שם משהו. השידה מחזיקה שנים.
    תכל'ס: תתחדשי, אצלי זו מכירה גדולה עם קופסאותץ אחסון (ממוינות מוזר)

    השבמחק